Zgodnie z zapowiedziami i wnioskami po tegorocznym, nomen omen, szczególnym, sezonie konferencyjnym przedstawiamy serię wpisów, które przybliżą temat wprowadzania automatyzacji do obsługi obiektów sportowych, rekreacyjnych, wystawienniczych, muzealnych i wielu innych.

Serię tych wpisów można nazwać „poradnikiem” dla zarządzających różnego rodzaju obiektami w których prowadzona jest sprzedaż biletów, wejść, kart, karnetów, gastronomii oraz różnego rodzaju asortymentu. „Poradnik” ma przybliżyć możliwości zmian w zakresie obsługi klienta w nowej rzeczywistości napędzanej postępem technologicznym i pandemią.

„Poradnik” składa się z następujących części:

  • Część I. Sprzedaż przez Internet.
  • Część II. Automatyzacja wejścia.
  • Część III. Automatyzacja wyjścia.
  • Część IV. Elementy uzupełniające.
  • Część V. Case Study.

Część pierwsza naszego „przewodnika” porusza zagadnienie prowadzenia sprzedaży przez Internet. Jest to temat szczególny w momencie kiedy publikujemy ten wpis. Obecnie obiekty są w większości zamykane, nieliczne działają opierając swoją pracę o  szkoły i zajęcia zorganizowane. Nie zgadzamy się z tak radykalnym podejściem rządu a kroki podjęte są niewspółmierne w odniesieniu do danych dotyczących źródeł zakażeń.

Faktem jest jednak, że sytuacja w jakiej znalazł się świat zmieni ogromną część życia społecznego oraz gospodarczego i wszyscy jego uczestnicy będą musieli się do tych nowych warunków dostosować. Postrzeganie, nawyki i niektóre zwyczaje zmieniły się już na zawsze. Nawykiem takim była m.in. tradycyjna sprzedaż w boksie kasowym, za gotówkę. Ministerialne wskazówki obejmowały m.in. zalecenie rezygnacji z obrotu gotówką oraz minimalizacje kontaktu międzyludzkiego. Tradycyjna sprzedaż w kasie zawierała w sobie oba te warunki, które powinno się wyeliminować lub co najmniej ograniczyć.

Wymogi te wygasiły w znacznym stopniu sceptycyzm klientów końcowych do zakupów przez Internet. Sprzedaż tym kanałem stała się niemal obowiązkowa dla tych, którzy chcieli sprostać wymogom i rynkowi. W obrębie zarządzania obiektem rekreacyjnym lub kulturalnym sprzedaż internetowa stanowi element kluczowy, jednak są przed tym kanałem stawiane nowe warunki:

  • niskie koszty wejścia i uruchomienia;
  • zerowe lub niskie koszty utrzymania (szczególnie w okresie przymusowego zamykania obiektu);
  • integralność danych sprzedażowych (integracja z systemem biletowym lub ESOK obiektu);
  • integracja z infrastrukturą obiektu (czytnikami na bramkach, czytnikami ręcznymi);
  • swoboda w konfigurowaniu sprzedaży (szczególnie samodzielność w procesowaniu zmian);
  • zapewnienie atrakcyjności formy i funkcjonalności dla klienta końcowego.

Zgodnie z wymaganiami powyżej sprzedaż przez Internet jest elementem większego systemu pozwalającego zarządzać sprzedażą i obsługa klienta w sposób szerszy i sprawniejszy. Sprzedaż przez Internet pozwala wtedy na prowadzenie różnych modeli hybrydowych obsługi klienta co przedstawia poniższa propozycja różnych konfiguracji:

przedstawienie konfiguracji sprzedaży internetowej
Tabela prezentująca różne możliwe konfiguracje obsługi klienta na obiekcie.

Pomimo przenikania się sprzedaży internetowej w różnych strefach obsługi klienta na obiekcie stanowi ona najłatwiejsze i najszybsze narzędzie do rozpoczęcia automatyzacji obsługi klienta. Szczególnie polecamy w tym zakresie sprzedaż internetową prowadzoną przez narzędzie eAktywni.pl  produkcji TT Soft.

Sprawdzanie biletów na urządzeniu mobilnym

Nasza moduł sprzedaży zapewnia:

  1. ogromną funkcjonalność;
  2. niskie koszty utrzymania (zerowe w przypadku braku sprzedaży);
  3. zerowe koszty uruchomienia i wdrożenia;
  4. wsparcie przy rozpoczęciu sprzedaży;
  5. darmowe szkolenie;
  6. integrację z czytnikami, terminalami, bramkami i wieloma innymi urządzeniami.
eaktywni.pl

Zapraszam do współpracy i zadawania pytań związanych z tą częścią bloga na [email protected]

W kolejnej części opiszemy szczegółowo zagadnienia związane z automatami, urządzeniami oraz sposobami wpuszczania klienta na obiekt.

Zapraszamy do śledzenia naszego bloga!